‘Een achtbaan aan actie’

Suzanna Esther 24 juli 2019 Auteur
In het verloren lijk stap je direct vanaf de eerste bladzijde een actiefilm in, waarna je in een stroomversnelling aan gebeurtenissen belandt en naar adem snakkend je hoofd erbij probeert te houden. De vaart van het verhaal ligt dusdanig hoog dat ik het niet bij kon houden, waardoor het lezen moeizaam verliep. De kwaliteit van Nancy’s schrijven ligt hoog, ze maakt veel gebruik van show, don’t tell, die techniek zorgt voor een fikse spanning. Toch had ik hier soms moeite mee. De deels staccato zinnen, veel actie met iets te weinig beschrijving en de vele wisselende personages maakten dat ik het verhaal of de setting niet altijd voor me zag.
Wat mij betreft had het met dezelfde inhoud uitgespreid en uitgewerkt kunnen worden tot een groter (letterlijk) subliem geheel.
Het verhaal is wél heel wervelend, veelzijdig, heel origineel en nodigt uit tot lezen. Ik ben zeer benieuwd naar een volgend boek van Nancy.

Schrijfniveau ****
Plot ****