De strijd tussen hemel en hel

Suzanna Esther 27 maart 2023 Auteur
Waar gaat het verhaal over?

Wanneer Lucifer besluit zelfstandig een heerschappij te voeren, verleidt hij een aantal engelen om hem te volgen. De afvalligen keren zich hiermee tegen de Schepper die er een nogal star en kortzichtig beleid op nahoudt. Een aantal van Lucifers volgelingen constateert dat hij zijn gouden belofte niet waarmaakt, waardoor ze slechter af zijn dan onder het juk van de Schepper. Ze keren zich van Lucifer af, maar aangezien ze als verraders niet meer kunnen terugkeren naar de hemel, zijn ze gedoemd om in de tussenwereld te blijven.
Engel Rhein en engel Dafny zijn praktisch zusjes. Engel Rhein heeft bijzonder krachten. De beeldschone Dafny is de favoriet van zowel Lucifer als de Schepper. Wanneer Sem, de vriend van Rhein zich ook van Lucifer afkeert, voegt hij zich bij de twee engelen. Niet lang daarna wordt Dafny in opdracht van Lucifer ontvoert om zo Rhein en Sem te dwingen zich aan hem over te leveren. Rhein en Sem zetten alles in beweging om hun ‘zusje’ terug te halen.

Mijn mening:
In het begin van het verhaal lijkt het alsof de motor niet wil starten. Oftewel, in het vertelde zit een soort herhaling, alsof de lezer veel tijd en informatie behoeft om in het verhaal te komen. Daar had aanzienlijk in geschrapt kunnen worden.
Halverwege het boek komt de vaart er in.

De auteur maakt veelvuldig gebruik van cliffhangers, die bestaan uit vragen die eigenlijk door het betreffende hoofdstuk bij lezers zouden moeten ontstaan. Het komt ietwat sturend over.
De schrijfstijl is rijk, stijlvol, mooie volzinnen. Nou ben ik geen liefhebber noch kenner van het genre fantasy, de schrijfstijl en het originele plot maakt het een fijn boek om te lezen.
Het is mijn persoonlijke mening dat Patsi Desiree’s schrijftalent met dit verhaal niet helemaal tot zijn recht komt.

Al met al is Uit de hemel gevallen een interessant en leerzaam verhaal voor de liefhebbers van fantasy, waaronder ook Bijbelverhalen, mythen en sagen.

Drie en halve ster, afgerond naar boven

Meer recensies van Suzanna Esther