Eerlijk en rauw

Suzanna Esther 28 augustus 2019 Auteur
Toen was je weg, van Anya van der Gracht nam me mee naar haar leven als jonge vrouw. De nasleep van een hele akelige, zelfs gruwelijke periode, heeft nog steeds invloed op haar leven, dusdanig dat 'een normaal' leven met een nieuwe partner en haar zoon haast ondoenlijk is.
De schrijfstijl waarin het verhaal wordt verteld, is puur, alsof de schrijfster en ik samen aan de keukentafel zaten en zij haar verhaal deed. Onder het verhaal speelt een onderhuidse spanning, die niet altijd wordt geuit, maar wel voelbaar is en wat voor mij heel goed werkte. Sommige herhalingen hadden wel iets minder gemogen, maar eerlijkheidshalve zorgde die er juist voor dat het verhaal dat Anya heeft geschreven een emotionele lading kreeg, die mij raakte. Je voelt dat het boek schrijven moeilijk moet zijn geweest. Een zekere afstandelijkheid moest qua schrijven bewaard blijven om het boek te kunnen schrijven. Ondanks dat het geen 'leuk' verhaal is, heb ik het met veel leesplezier gelezen.

Meer recensies van Suzanna Esther