Vliegende vaart door het Schaduwrijk

Tamara Nome 03 mei 2024

"Zoals mijn moeder altijd zei: Jouw dood is mijn leven"

Erika wordt gewekt door gedempte geluiden, de herinneringen van wat er is gebeurd komen terug. Stilliggend blijft ze wachten op de hulpverleners die dichterbij komen. 'Maak je geen zorgen, kleintje, je bent nu veilig. Erike weet niet meer als ze in het ziekenhuis aankomt, haar ouders zijn verdwenen, haar huis afgebrand en zij is moederziel alleen overgebleven. Marco Del Vecchio, politie commissaris, neemt haar in huis. Bij hen is ze veilig, maar zijn zij ook veilig voor haar.....

We vallen eigenlijk midden in het verhaal binnen. Wie en wat is Erika, wat is er gebeurd met haar. Naar mate het verhaal voort vliegt wordt er steeds meer duidelijk, Erika is helemaal niet zo onschuldig als ze lijkt, ze is een demon die zich voedt met mensen bloed. Ze wil haar ouders dood hebben en wacht rustig af tot deze week komen boven drijven.

Het zijn hele korte en snelle hoofdstukken en de actie zit er al in vanaf de eerste pagina. Het verhaal is spannend maar wel te verwachten, omdat het zo vliegensvlug gaat had ik het idee dat ik dingen miste en dat vind ik wel heel erg jammer. Dit verhaal krijgt van mijn 3 sterren.

Meer recensies van Tamara Nome