Waanzinnige herbeleving van de middeleeuwen!

Tamara Nome 30 januari 2024
“Wie sterft is niet weg. Geen wapen kan de ziel doden, geen vuur hem verbranden, geen water hem verdrinken, geen wind hem verweren. We gaan niet ten onder als ons lichaam ten onder gaat. We hebben niet, niet bestaan”

In Lammerkinderen zijn we een aantal jaar verder in het leven van Sarah en Niels. Ze zijn gelukkig samenwonend en zitten vol toekomst plannen. Sarah krijgt weer visioenen van Ameline en samen besluiten ze om wederom terug te keren naar het verleden. Als ze terug zijn in de middeleeuwen is de tijd daar sneller voorbij gegaan en is Ameline moeder van een dochtertje. De reden dat Sarah de visioenen kreeg is dat er een lichaampje is gevonden van een gehandicapt jongentje en er zijn dood is verdacht. Het jongentje zat in een thuis voor gehandicapte kinderen waar het dochtertje van Ameline ook zit, dit omdat ze blindt is. Amiline maakt zich zorgen en heeft de hulp van Sarah en Niels hard nodige om de waarheid te achterhalen en de kindertjes te redden. Gaat dit ze lukken ?

Marieke heeft de gave om je te laten vergeten dat je een boek aan het lezen bent. Het verhaal is zo sterk opgebouwd, de grens tussen fictie en het waargebeurde is zo perfect verwerkt dat je helemaal in het verhaal gezogen wordt. Het sluit ook perfect aan op het voorgaande boek Duivelsdochters. Ondanks dat Marieke niet in details omschrijft hoe de kindjes worden behandeld, beschrijft ze het gedetailleerd genoeg om je maag om te laten draaien. Je voelt de pijn en kwetsbaarheid van de personages en ik moest soms echt even slikken en adempauze nemen. Tel daarbij een aantal plotwists en je hebt het dit waanzinnige boek.

Dit is het tweede boek in de Doronbruc trilogie, het is een pararnormaal hystorische thriller en het vervolg op Duivelsdochters. Ik vond het eerste boek al mindblowing en geweldig maar dit meer dan waardig vervolg heeft mij echt aangegrepen. Het duurde van ook echt even voor ik het boek kon loslaten. Laatst werd er tijdens aan live op TikTok gevraagd met welk boek ik het zou vergelijken, ik kon geen boek bedenken die vergelijkbaar is met Lammerkinderen. Het is echt een uniek en waanzinnig verhaal. Dit boek krijgt van mij dan ook 5 sterren. Hopelijk komt het vervolg er snel aan!

Meer recensies van Tamara Nome