Heerlijk boek, letterlijk en figuurlijk!

Tessa 13 oktober 2021
Mona Vos gaat tijdens de vakantie van haar ouders bij haar grootouders logeren. En dat doet ze met veel plezier want dan kan ze meehelpen in frituur Sunshine, het frietkot van haar grootouders op het marktplein.
Een zakenman heeft het echter gemunt op het frietkot en wil dit graag overkopen om er een groot gebouw op te zetten. De oma van Mona laat zich echter niet doen en gaat een uitdaging aan om hun geliefde frituurtje te redden.
Mona wil graag helpen met het redden van de frituur en denkt er het perfecte magische middeltje voor te hebben. Het wordt een spannende race naar het einde van de uitdaging!
Wat een geweldig leuk boek is dit weer! Marc de Bel weet perfect de lezer vast te houden door de gekende, jeugdige schrijfstijl, korte hoofdstukken en het leuke verhaal rond iets wat elk kind en elke volwassene kent: frieten!
Marc schrijft in dit verhaal over verschillende onderwerpen, waaronder vriendschap, liefde en een vleugje magie en weet deze naadloos in elkaar te verweven zodat ook jongere kinderen dit boek met gemak kunnen lezen. Ook de zeer mooie illustraties, verzorgd door Jan Bosschaert maken dit een echt leuk en aantrekkelijk boek!
Als 30 plusser vond ik het echt heerlijk om dit boek te lezen en bij de eerstvolgende keer dat ik stoverij met frieten eet zal dit verhaal sowieso in mijn achterhoofd zitten.

Meer recensies van Tessa