Interessant en nuttig

Tiram 01 september 2021
Stille aarde van Dave Goulson- Hoe we de insecten van de ondergang kunnen redden.
Ik vind de cover saai de inhoud van het boek is dat gelukkig niet.
Het boek is opgedeeld in 5 delen die meerdere hoofdstukken bevatten
Waarom insecten er toe doen, de achteruitgang van de insecten, oorzaken van de achteruitgang, wat staat ons te wachten en wat kunnen we doen?
Het begint met de evolutie van insecten en hun cruciale rol in het ecosysteem en hun onmisbare plek in de voedselketen Dan volgt een overzicht van de diverse onderzoeken die gedaan zijn naar de afname van de insecten en welke oorzaken hieraan ten grondslag liggen.
Het valt op dat het het meest door de mens veroorzaakte veranderingen zijn. Ik wist al dat insecten erg nuttig waren, maar ik heb toch veel nieuwe dingen gelezen. Goulson zijn fascinatie voor de insectenwereld komt goed over in het boek en ook dat Insecten onmisbaar zijn; ze ­houden de wereld draaiende! Ook fijn de tips over het onderhouden en indelen van je tuin, wat je zelf allemaal kunt doen om te zorgen dat de insecten niet verdwijnen
Hij beschrijft ook hoe de toestand in 2080 is als we ons gedrag nu niet aanpassen.
Als je begaan bent met het voortbestaan van de aarde, moet je dit boek zeker lezen.
Het boek is erg interessant en op een manier geschreven dat het vlot leest en nergens saai wordt.
Het drukt je wel met de neus op de feiten dat er dingen veranderen moeten.
...

Meer recensies van Tiram