Stilte is iets levends

Tiram 08 mei 2021
Stilte is iets levends, een boek over stilte en mediteren. De kunst van mediteren.Dat spreekt mij wel aan.
Door haar vele pelgrimstochten door India vond Chandra Candianiv haar innerlijke zelf.
In Candiani’s wereld is stilte niet niets, maar juist iets levends. Mediteren gebeurt in het volle leven en is niet bedoeld om je af te scheiden.
Het boek is interessant maar tevens moeilijk om te lezen. Het leest niet vlot door het poëtische taalgebruik dus ik heb zo nu en dan maar een hoofdstuk gelezen en niet veel achter elkaar om alles goed te begrijpen. Sommige dingen weer teruglezen. Het boek had van mij wat een vlottere schrijfstijl mogen hebben en eens afgewisseld met een tekening of foto.
Toch zit er voor iedereen wel iets in denk ik waar je wat aan hebt.
Mooie quote uit het boek : Stilte is niet zwijgen of het zwijgen opleggen, het is een uitnodiging, het is in het gezelschap verkeren van iets teders, iets dat ons omhult, waar alles al is gezegd.
Ik weet niet of het boek voor iedereen geschikt is, maar als je interesse hebt in stilte en mediteren staan er zeker wel interessante dingen in

Meer recensies van Tiram