Een avontuurlijk boek, boordevol aktie en spanning

Tommy Verhaegen 09 maart 2019
Een avontuurlijk boek, boordevol aktie en spanning. Ik merkte wel dat het zeker nuttig is om het eerste boek van de reeks gelezen te hebben om alles goed te kunnen volgen.
Larry Niven slaagt er erg goet in om de praktische moeilijkheden die gepaard gaan met het leven in de integraalbomen te schetsen en daarop aansluitend de (ingenieuze) oplossingen die de bewoners er op gevonden hebben te tonen. Mooi hoe hij een wereld zonder technologie (geen metaal) maar wel met een (vage) herinnering eraan beschrijft.
Een kleine groep bannelingen waarvan er nog enkele afvallen en enkele personen die onderweg opgepikt worden spelen de hoofdrol wat het de lezer makkelijk maakt om een overzicht te houden.
Jongere mensen zullen vooral geboeid worden door het avontuurlijke aspect maar als ouder persoon die het boek vroeger al eens gelezen had is me nu vooral opgevallen dat een handicap in 1 situatie juist een voordeel in een andere kan zijn

Meer recensies van Tommy Verhaegen