Een heel compleet overzicht van wat diabetes is en hoe er mee om te gaan

Tommy Verhaegen 14 april 2020
Gerangschikt in een aantal hoofdstukken rond telkens 1 (breed) aspect van diabetes zoals wat is het, de behandeling, complicaties, voeding, ...
Zoals gezegd is het erg compleet maar helemaal niet te medisch, jargon wordt duidelijk uitgelegd, en het meeste is eenvoudig op het niveau van de leek die zich wenst te informeren.
Een heel goed basiswerk voor wie zich in de ziekte wenst te verdiepen, als diabeticus of iemand die er privé (familie, vrienden) of professioneel (leraar, trainer, ...) moet mee omgaan. Uitgegeven door de diabetes liga waarvoor het niet alleen een bron van inkomsten maar ook een prachtig visitekaartje is.
Het enige nadeel is dat, zoals alle boeken, de revisies ver uit mekaar liggen, we spreken hier al gauw over jaren ipv maanden of dagen, terwijl de wetenschap met nieuwe inzichten niet stilstaat. Als aanvulling op het boek komt dan ook het tweemaandelijks tijdschrijft van de liga goed van pas. Daarin komen de laatste ontwikkelingen aan bod.
Voor mensen met diabetes type 1 bestaat een gelijkaardig boek speciaal afgestemd op hun ziektebeeld.
Een absolute aanrader en basiswerk dat iedereen met diabetes type 2 en zijn/haar entourage moet gelezen hebben.

Meer recensies van Tommy Verhaegen