Prachtig gemaakte en waardevolle uitgave

Ton Jansen 15 december 2019
Als nummer 100 maar gekozen voor een bijzonder boek. In de podcast van Jaap Friso/ Bas Maliepaard ( De GVP - Grote Vriendelijke Podcast ; met een dikke knipoog naar grootmeester Dahl) en op de site Jaapleest was er aandacht voor het nieuwe kunstwerk van Bette Westera en Sylvia Weve over echtscheiding. Ik kom echter in mijn jubileumbijdrage nog even terug bij het terecht veelvuldig bekroonde ' Doodgewoon'. Prachtige intense gedichten gecombineerd met luchtigere bijdragen over de dood. Het kan voor velen troostrijke bijdragen bevatten als je te maken krijgt net een overlijden, van mens en dier. De vormgeving is adembenemend mooi. Het maakt dit boek tot een juweeltje op de boekenplank. Ik zal er geen gedicht uithalen, alhoewel enkele gedichten meer dan kippenvel bezorgen. De prijzenregen die dit duo ten deel viel is dan ook volkomen terecht. Zal het nieuwe boek uiteraard ook bekijken. Vooralsnog genieten van deze prachtig gemaakte en waardevolle uitgave.

Meer recensies van Ton Jansen