Alleraardigste dierendetective

Ton Jansen 17 oktober 2019
Zo nu en dan word je blij verrast door een nieuwe uitgave. In het hol van de wolf van een Russische auteur is zo'n boek. Het is een dierendetective die niet alleen spannend maar ook geestig is. Er moet een beestachtige moord op Haas opgelost worden. De jonge politieagent Daskat is zo ambitieus dat hij zichzelf in zijn ijver voorbijloopt. Gelukkig is er nog zijn oude baas, Das, die eigenlijk aan zijn winterslaap wil beginnen, en geen trek heeft een een diepgaand onderzoek. Het lijkt ook niet zo moeilijk. Wolf is opgepakt en verdachte nummer een. De auteur heeft leuk gespeeld met de vermenselijking van de dieren en tegelijkertijd gebruik maakt van hun dierlijke eigenschappen. Het is het eerste deel van een serie, maar biedt een afgerond geheel. De sfeervolle kleurenillustraties dragen bij aan de feestvreugde. Ook heel geschikt om voor te lezen in het basisonderwijs. Omdat wij gewend zijn alles te beoordelen met cijfers en sterren doe ik er ook maar aan mee: een dikke vier sterren voor deze alleraardigste dierendetective. Ben benieuwd hoe de serie verder uitpakt , al wacht uitgeverij Querido misschien hoe succesvol dit eerste deel is. Wat mij betreft : graag meer. Met plezier gelezen.

Meer recensies van Ton Jansen