Echte literatuur zich afspelend in het Limburgse land

Ton Jansen 09 januari 2019
Er staan pareltjes op mijn boekenplank. Negen open armen iser een van. Ook de opvolger heb ik gelezen en dat was goed, maar minder imponerend dan de eersteling. Nou moet ik erbij zeggen dat ik door mijn Limburgse afkomst, al is dat lang geleden, in het voordeel was. Al is mijn kennis van het dialect beperkt. Dit boek is echte literatuur. Zoals ze dat zeggen: meet een grote L. Daarom kan ik mij voorstellen dat niet iedereen hier een maximale score voor geeft. Als je je kunt verplaatsen en je laat mee voeren op deze wonderlijke ontdekkingstocht en het mag buiten de gangbare paden, dan is dit een een bijzonder verhaal. Proef en geniet zorgvuldig. Als je haast hebt, is dit geen goede keuze. Zowel voor jong en oud.

Meer recensies van Ton Jansen