Het dilemma

Ton Jansen 18 juni 2020
Best een goed verhaal om maar met de deur in huis te vallen. In het begin- de allereerste bladzijden- had ik twijfel, maar daarna werd ik al snel gegrepen door de Vlaamse Noor (18)die naar Brazilië reist. Ze is verliefd geraakt en reist - zonder dat haar ouders het weten dat ze alleen reist, ze vertelt dat ze met hartsvriendin Stella reist - naar dit Zuid-Amerikaanse land. De ontvangst is echter niet wat de liefde zou brengen: al haar spullen worden in de bus ontvreemd en een groepje jongeren dreigen haar aan te randen. Gelukkig duikt Dani op. Zij hoort tot de welgestelden en biedt Noor onderdak aan. Dan komen de dilemma’s aan bod. Dani is verliefd op Noor en Noor moet op zoek naar haar innerlijke gevoelens, want ze was ten slotte voor een knul afgereisd. Dan ontdekt ze het dubbelleven van Dani die drugs blijkt te dealen. Wil je wel omgaan met iemand die in de drugsbusiness zit en kun je dan ook verliefd worden/blijven op zo’n persoon? In deze reeks verscheen ook een ander boek Dilemma - Anna. Het boek over Noor is beslist de moeite waard. De ondertitel ‘ Hoe ver wil Je gaan?’ geeft de inhoud goed weer. Het heeft vaart en is zeker geloofwaardig geschreven. Af en toe een Vlaams woord, maar dat valt nauwelijks op. Afsluitend zoals het begin: best een goed verhaal.

Meer recensies van Ton Jansen