Je dagelijkse werk

Ton Jansen 25 augustus 2019
Middels de aan te bevelen podcast van Jaap Friso en Bas Maliepaard onder de naam ‘ De grote vriendelijke podcast' , kwam ik dit tekstloze prentenboek op het spoor. Het is bij een minder bekende uitgeverij verschenen maar beslist de moeite van het bekijken waard. De ontknoping is uiterst verrassend en woorden heeft het boek ook niet nodig. Ik weet eigenlijk niet goed of er na de laatste prent niet nog een afbeelding nodig was. Het is vrij abrupt, alhoewel het wel de clou van het verhaal is. Het ademt een Italiaanse sfeer uit. Getekend in warme kleuren. Vaak laten mensen tekstloze prentenboeken links liggen. Hopelijk gebeurt dat niet bij dit in oblong formaat uitgegeven boek niet. Moeite van het bekijken waard.

Meer recensies van Ton Jansen