Vooroordelen opzij gezet

Ton Jansen 17 maart 2019
Weet eigenlijk niet goed of ik nou drie of vier sterren moet geven. Vorige boeken van ee auteur zijn goed. De erste honrd bladzijden duren mij te lang, het is een te lange aanloop en die lengte geldt ook wel voor de rest van het verhaal. Het is veel situatieve herhaling. Het blijft wel spannend, waarbij vooral de onderlinge relaties uitgediept worden. Door zoveel verschillende personages op te voeren is het een puzzel voor de lezer om de werkelijke dader op te sporen. Gelukkig blijkt het Rashid niet te zijn, hij ontpopt zich zelfs tot de meest sociale figuur van de groep. Leuk en onderhoudend verhaal om te lezen, het had van mij met 250 pagina's beter geweest, een euvel dat ik in veel boeken bespeur. De uitgesponnenheid is niet altijd beter. Herkenbare thematiek in deze young adult- thriller. Denk wel dat velen zo' n boek willen lezen en daar gaat het uiteindelijk om.

Meer recensies van Ton Jansen