Ruig uiterlijk, gevoelige inborst

Ton Jansen 14 juni 2020
Alleen al voor de actie zou je dit boek maximaal wil ‘besterren’ . Zowel de prentenboeken als leesboeken voor Iets oudere lezers onder de naam ‘Geef een boek cadeau ‘’ verdient alle lof. Voor 2,50 een gebonden prentenboek. Na Max Velthuijs is de buurt nu aan het echtpaar Schubert. Het boek is er al even en zal zeker bekend zijn bij de trouwe kinderboekenliefhebbers. Ik heb drie exemplaren gekocht, waarvan er twee aan familie en vrienden gegeven worden. Uiteraard is het andere exemplaar in de prentenboekenkist terechtgekomen. Het verhaal over de stoere zeerover Willem en het jongetje Frank die ervoor zorgt dat we door middel van vriendschap ook het andere gezicht van Willem te zien krijgen. De heerlijke illustraties van de Schuberts zijn nagenoeg bij iedereen bekend. Daarom: op een draf naar de plaatselijke boekhandel. Gelukkig hebben we hier in ons ruim bemeten dorp nog een echte boekhandel, mensen die het hart op de juiste plaats hebben en zeer veel initiatieven ontplooien om mensen en zeker ook kinderen aan het lezen te houden of te krijgen. Zoals altijd geef ik voor mooie boeken 4 sterren. Ik heb al vaker betoogd dat vijf sterren-boeken op de boekenplank een ereplekje verwerven. Vier sterren wil zeggen : een hele fijne lees- /kijkervaring.

Meer recensies van Ton Jansen