Leven en dood vol emotie

Ton van der Stelt 09 augustus 2020
Branduren Cobi van Baars
Uitgeverij Atlas Contact
Paperback, 254 bladzijden
Verschijnt 25 augustus 2020

Namens de Club van Echte Lezers mocht ik deze roman vooruit lezen.

Toen ik deze roman uit had moest ik even blijven zitten. Even de revue laten passeren en wat een prachtige, indrukwekkende roman.

Een roman met als middelpunt, Naomi en twee belangrijke feiten. Een geboortedag en een sterftedag. Het boek bevat dus twee delen. Het begin en het Einde.

De mensen om Naomi heen passeren in het boek. Op een indringende wijze vertelt een ieder haar of zijn verhaal. De mensen horen bij elkaar en toch, de verhoudingen ten opzichte van elkaar. Er zijn diverse thema's in deze roman, welke goed worden uitgewerkt. Zeker gezien geboorte en overlijden.

De titel Branduren vind ik zeer goed gekozen en passend bij meerdere gebeurtenissen. Een erg aparte cover is ervoor gekozen wat ook weer duidelijk wordt in het verhaal.

Het lijken gewone mensen en toch, een ieder met zijn verhaal.

Prachtige schrijfstijl dat zeker vermelden waard, goede uitwerking van de karakters. In beide delen leef je met de mensen mee, een en ander vanwege het heldere verhaal en kan veel voor me zien gebeuren.

Deze roman leent zich goed voor de serieuze boekenclub. Een flinke, positieve, discussie zal het zeker waard worden. KLASSE roman, nog even wachten en reserveer deze anders bij je favoriete boekhandel.

BRANDUREN COBI VAN BAARS

Meer recensies van Ton van der Stelt