Misdaad en spanning

Twaatje 01 oktober 2023
Alles voor haar - Corina Dekker

Mark, een ex militair, werkt al twee jaar undercover aan een grote zaak. Hij infiltreerd  bij Tom Bosman. Die een rederij heeft maar zich bezig houdt met illegale drugs en wapenhandel. Bij Bosman werkt ook Mike, en Mark, die undercover als Spike bekend is, raakt bevriend met hem en komt erachter dat Mike ook een hekel heeft gekregen aan Bosman. Hij neemt hem in vertrouwen en samen gaan ze bewijs verzamelen. Mike heeft ook nog een zus, Gaby en zij weet van niets en dat willen de mannen zo houden. Maar Mark heeft gevoelens voor Gaby gekregen, maar zij kent hem alleen als Spike en wil niks met hem te maken hebben. Totdat er van alles mis gaat en hij de enige is die ze kan vertrouwen.

Dit was mijn eerste kennismaking met deze auteur en dit is ook pas het eerste echte boek van Corina. Tot voor kort schreef ze in diverse verhalen bundels. Ik ging er dus blanco in en wat heeft dit boek mij ontzettend verrast! Ik vond het echt een heel goed boek. Het verhaal gaat over criminele activiteiten en het leuke van dit verhaal vond ik dat het gewoon in Nederland afspeelt en er gebruik wordt gemaakt van echte Hollandse namen. Je leest het boek uit meerdere personages en ook dat vond ik een aangename verrassing. Zo lees je vanuit Mark, Mike en Gaby maar ook vanuit inspecteur Scholten, die op zijn manier ook bezig is met de zaak en op zoek is naar een mol in zijn corps. Het verhaal zit echt goed in elkaar en waar je in het begin misschien nog wat vraagtekens hebt, kom je gaandeweg het complete plaatje te weten. Ook zat er een twist in die ik niet aan zag komen en kreeg het verhaal een hele andere wending. Corina neemt je mee in een spannende film waar de criminelen ver gaan in het verbergen van hun onzuivere daden. Goede plot, uitvoering en personages maar niet te ingewikkeld geschreven dat je niet meer weet wie wie is. Echt een aanrader als je van een misdaad roman houdt! Ik ben nu al benieuwd naar haar volgende boek!

Meer recensies van Twaatje