Keuzes maken kan heel moeilijk zijn.

Twaatje 16 februari 2024
In kiezen of delen maken we kennis met Sascha, een jonge meid die haar hele leven al moeite heeft met keuzes maken. Dat begon al op jonge leeftijd, als ze een kleurtje verf moest uit zoeken met knutselen. En dat is er in de loop van de tijd niet beter op geworden. Er zijn al verschillende pogingen gedaan om een studie uit te kiezen en zelf een menu kaart in een restaurant is een dilemma. Hoewel er veel is waar ze over twijfelt, is er één ding waarvan ze wel zeker is, en dat is bedrijfsleider worden bij het kattencafe 'negen levens' van haar familie. Maar het is begrijpelijk dat haar familie daar niet zomaar mee in stemd, gezien de wispelturigheid van Sascha. En daar waar haar beste vriendin en huisgenoot haar soulmate heeft gevonden en naar de andere kant van de wereld vliegt met haar lief, zo heeft Sascha minder geluk in de liefde. Haar laatste date loopt op niks uit. Maar uiteindelijk leert ze de mooie Nena kennen, ze hebben een hele goede klik en Nena leert Sascha uit haar comfortzone te stappen. Er is een grote aantrekkingskracht. Hoewel haar nieuwe huisgenoot Leander stiekem ook wel zeer aantrekkelijk is.... Twee mooie mensen om uit te kiezen, gaat dat lukken voor Sascha??

Ik ben zo blij dat ik mee mocht doen met de blogtour! Ik had eerlijk gezegd 'Katzwijm' nog niet gelezen, maar dit boek is prima los te lezen. (Maar ik ga katzwijm binnenkort natuurlijk wel lezen). Het is een boek waarin katten voorop staan, maar ook een boek waar de liefde voor een ander centraal staat ongeacht je geaardheid. En over de acceptatie van de lgbtq+ Community. En die acceptatie is helaas nog niet overal zo als het zou moeten zijn. Ik heb Sascha in mijn hart gesloten met haar dwangneurose, angst om alleen en in het donker te zijn en fascinatie voor Harry Styles. Dat maakte dat je met haar mee leeft. En dan raakt ook nog haar geliefde kat Ronja zoek, je voelt de onmacht bij Sascha als ze haar niet direct terug vindt. Het is mooi om te lezen hoe ze zich ontwikkelt en meer tot rust komt. Hoewel ik niet vind dat ze alles heel netjes heeft afgehandeld, daar raakte ze een klein beetje buiten de lijntjes, maar daardoor was het boek in iedergeval niet voorspelbaar en had het een verrassend einde.

Meer recensies van Twaatje