Heftig maar zeer mooi!

Twaatje 24 oktober 2023
Lindsey heeft een relatie met Jacob. Maar Jacob is niet meer de man die hij in het begin was. Hij is zeer geweldig geworden naar Lindsey. Het is een monster geworden. Maar Lindsey weet niet hoe ze van hem af moet komen. Ze wil de mensen om haar heen bescherming tegen hem en ze is doodsbang voor hem dus durft ze zich niet van hem los te maken. Totdat ze via haar werk Stef ontmoet, hij heeft al snel door in wat voor situatie Lindsey zit en wil haar helpen en beschermen. Zo lukt het om van Jacob af te komen, maar ze zal nog heel lang over haar schouder moeten kijken. Dat de mishandelingen van Jacob zijn sporen hebben nagelaten moge duidelijk zijn. Maar Stef heeft een ijzeren geduld en krijgt zo het vertrouwen van Lindsey in een man terug. Maar Stef is ook duidelijk, hij wil geen relatie. De reden daarvoor zijn houdt hij voor zichzelf. Maar dat er duidelijk een grote aantrekkingskracht tussen de twee is, is niet te ontkennen. Lukt het ze om van hun demonen af te komen?

Pffft, wat een boek! Ik moet hier even van bijkomen. Dit is een boek dat onder je huid kruipt. Dit is het eerste wat ik van Schiela lees en ik ben zeer onder de indruk. Ze weet met woorden en mooie zinnen een gevoel over te brengen. En dat dit boek gevoelens over brengt is wel zeker. Want als je een boek personage zo kan schrijven dat je als lezer serieus een gruwelijke hekel aan een fictief persoon kan hebben dan doe je het goed als auteur. In het begin van het boek staat een trigger waarschuwing en die is er niet voor niks, er gebeuren de vreselijkste dingen en je moet stevig in je schoenen staan om die te kunnen lezen. Maar hij is echt de moeite waard om te gaan lezen. Je leeft echt met Lindsey mee, en voelt haar pijn, onmacht en angst. En wanneer je het ergste gehad hebt qua mishandelingen begint het traject van herstellen, overleven en verwerken. Dat dat niet eenvoudig is weet Sheila op een zeer gedetailleerde en realistische manier over te brengen op papier. En het is logisch dat Lindsey zich niet zomaar voor de 100 procent aan Stef kan geven. Stef lijkt een droomman en hij helpt haar waar hij kan maar ook hij heeft dingen mee gemaakt waar hij erg over gesloten is. Hij wil Lindsey niet te dichtbij laten komen. Ze hebben beide issues en je vraagt je af of hun liefde sterker is dan dat. Het boek wordt grotendeels vanuit Lindsey vertelt, maar er zijn ook een aantal hoofdstukken vanuit Stef en daardoor begrijp je hem iets beter, maar je weet lange tijd niet wat hem overkomen is. Waar het start dat Stef Lindsey helpt, draait het uiteindelijk andersom, maar is Lindsey daar wel sterk genoeg voor? Ik ben echt zeer aangenaam verrast over dit boek en hij zal nog een hele tijd in mijn hoofd blijven hangen. Ik zal hem zeker aanraden! Het enige nadeel is dat we moeten wachten op het vervolg. Maar ik hoop dat dat niet al te lang duurt, ik ben nieuwsgierig naar het verloop van Stef en Lindsey.

Meer recensies van Twaatje