Hilarisch verhaal!

Twaatje 07 december 2023
Tessa zit het niet zo mee, ze heeft noodgedwongen haar bakkerij in New York moeten sluiten en onlangs is haar laatst levende familielid overleden. Ze gaat naar een waarzegster en die lijkt haar aan te voelen. Die vertelt Tessa dat ze haar soulmate gaat vinden en ook hoe hij eruit ziet, met eigenlijk wel een summiere omschrijving. Maar Tessa denk te weten wie het is en aangezien ze verder toch niets heeft gaat ze naar Portland reizen om haar ex op te zoeken. Die voldoet aan de omschrijving. In het vliegtuig gaat het mis, haar stoel is dubbel geboekt en op háár stoel in de eerste klas zit een man uit het leger, Tre. De toon is gezet tussen de twee, maar Tessa trekt aan het kortste eind en moet naar de 2e klasse. Ze liggen elkaar dus duidelijk niet maar als er door omstandigheden halverwege ergens geland moet worden en door een (welbekende) sneeuwstorm geen vluchten meer gaan, en dan ook nog alle verhuurauto's op raken zijn ze op elkaar aangewezen. Ze gaan samen in de laatste huurauto op pad, ze moeten toch dezelfde kant op. Wat volgt is echt een hilarische roadtrip met ondenkbare gebeurtenissen. Gaan ze het redden om op plaats van bestemming te raken zonder elkaar de hersens in te slaan?

Wat een ontzettend grappig boek is dit! Ik heb zo gelachen! Tre en Tessa maken dingen mee onderweg die zo vergezocht zijn, maar daardoor hilarisch. Ik had al eerder een kerstboek van Piper geluisterd en die vond ik ook geweldig! Het is geschreven vanuit dual point of view en daar hou ik van. Zo weet je wat ze beide denken en hoe ze over de ander denken. Het zijn goed uitgewerkte personages, je leert ze beetje bij beetje meer kennen. Zo heeft Tessa geen familie meer en heeft Tre een hele fijne familie die graag willen dat hij met kerst thuis is. Maar vooral de dingen die ze meemaken waren echt leuk!Kortom, ik ben fan en raad dit boek zeker aan!

Meer recensies van Twaatje