Ik heb het verhaal verslonden!

Ursula Visser 10 januari 2021 Auteur
Ik geloof dat ik niet eerder een boek heb gelezen vanuit dit perspectief. Wat dat is laat ik even in het midden, want het maakt deel uit van hoe je het boek beleeft.

Een sterk verhaal, het beste dat ik tot nu toe van Johan las.

Een wereld die aan de afgrond staat, een hiërarchische samenleving waar misbruik, uitbuiting, slavernij, en overmatig gebruik van magie centraal staan. Een groep tovenaars die zich verheven voelt boven de rest en op alle mogelijke manieren zijn stempel drukt op de maatschappij die van vulkaan tot vulkaan trekt zolang deze actief is. Wat zij achter zich laat is destructie van het ergste soort.

Ik zie overeenkomsten met onze maatschappij. Johan legt wat mij betreft, de vinger op de zere plek. Tegelijkertijd zit er ook hoop in het verhaal. De drang naar verandering, het besef dat het zo niet langer kan.

Door de manier waarop Johan het verhaal geschreven heeft, komt het echter niet over als een verloren strijd, niet alleen narigheid en verdoemenis, hoop gloort aan de horizon en dat maakt het des te interessanter!

Ik heb het verhaal verslonden!

Meer recensies van Ursula Visser