Ultiem genieten!

Deze recensie verscheen eerder op Veronique's Boekenhoekje.

Tijdens het schrijven van deze recensie kwam ik erachter dat ‘Leef, lach, loch’ het eerste deel is van de North Ness Inn-serie. Joepie! Dat maakt me zo blij! Ik vond het namelijk zo’n heerlijk verhaal en ik ben echt van de inwoners van Drumnadrochit gaan houden. En na het lezen bleef ik namelijk achter met een aantal vragen en ik hoop dat die in deel 2 worden beantwoord. Ik kijk uit naar deel 2!

De cover is heel erg leuk en past perfect bij het verhaal, de regen en het feelgoodgevoel. De alliteratie in de titel is fantastisch gevonden.

Het verhaal begint heerlijk en vanaf de eerste pagina heeft de warme, vlotte stijl van Vanessa Gerrits mij betoverd. Soms had ik het idee alsof ik in Schotland was en ik de regen kon voelen. Daarnaast bevat het verhaal de nodige humor. Regelmatig heb ik hardop gelachen om gebeurtenissen en opmerkingen.

In het begin kon ik Esme niet goed inschatten. Op een gegeven moment krijgt ze pit en vind ik haar geweldig. In combinatie met Rory is zij een krachtig personage.

‘Leef, lach, loch’ is een heerlijk verhaal. Feelgood to the max! Soms een tikkeltje voorspelbaar, maar niet storend.

Ik ben blij dat dit deel één is van de serie, want het einde voelde voor mij niet af. Ik wil weten hoe het verder gaat.

Meer recensies van Veronique Janssen