Geraakt tot in je ziel

Veronique Janssen 23 januari 2020
‘Niemand zoals hij’ raakte me tot in mijn ziel. Het verhaal zat dagenlang in mijn hoofd.

Ik leefde intens mee met de zieke opa Pieter en Renke. De bijzondere band tussen een opa en zijn kleindochter staat centraal in dit boek, maar ook de invloed van het verleden heeft een plekje in dit verhaal. Je leert opa Pieter indirect kennen en je vormt je een beeld van hem. Renke is soms lastig te doorgronden. Ze maakt een mooie groei door.

De cover van ‘Niemand zoals hij’ is werkelijk prachtig. De kraanvogels passen perfect in het verhaal.

De stijl van Lucia van den Brink is mooi. Zonder veel poespas weet Lucia veel te vertellen. Sommige zinnen zijn goud waard en zetten je aan het denken.

Het verhaal van ‘Niemand zoals hij’ is zo mooi. Het is een bijzonder verhaal. Het verhaal is klein, maar tegelijkertijd zo groot. Soms had ik tranen in mijn ogen. Lucia van den Brink weet de lezer te raken.

Deze recensie verscheen eerder op Veronique's Boekenhoekje

Meer recensies van Veronique Janssen