Kun je de perfecte moord plegen?

Wendy van Lierop 30 november 2019
Kun je een moord tot in perfectie uitvoeren? In schotland lijkt dit het geval te zijn en Luc Callanachs eerste werkdag bij de Schotse politie begint direct met een gruwelijke moord. Luc vormt een duo met Ava Turner. Dit duo roept meteen warme gevoelens op bij de lezer. Er ontstaat een hechte vriendschap die naar meer voelt.

Helen Fields heeft een thriller geschreven met veel spanning en heftige scenes. Door de lezer mee te laten lopen met de dader krijgt de thriller een andere dimensie. Je weet wat hij doet en wie het is maar de zoektocht van Luc en Ava loopt niet zoals je als lezer zou wensen. Helen weet ook verrassende wendingen voor te schotelen aan de lezer. Wendingen die je echt niet verwacht.

Met Luc en Ava heeft thriller land er een nieuw koppel bij waar je graag meer van wil lezen. Ook Natascha, een vriendin van Ava, heeft me erg geboeid. Hopelijk zijn we deze personages terug in een volgend deel van de serie.

De schrijfstijl is toegankelijk voor elke thriller lezer. De scènes soms erg expliciet en dit gruwelijk te noemen. Naast dat ik het ebook las, luisterde het boek ook en moest regelmatig slikken of zat met open mond van verbazing op mijn fiets. Helen weet mij als lezer echt te verrassen.

Meer recensies van Wendy van Lierop