Een mooi verhaal

wendyvd 23 augustus 2020
Toegegeven, ik heb nooit het ‘echte’ verhaal van Alice in Wonderland gelezen, en kan het daar dus ook niet mee vergelijken. Dat heeft het grote voordeel dat ik ook onbevooroordeeld aan dit boek ben begonnen, en het als een ‘gewoon’ verhaal voor kinderen heb kunnen lezen. En dat was een leuk verhaal, aangevuld met prachtige tekeningen an Rebecca Dautremer.

Ed Franck legt zelf uit waarom hij de nodige aanpassingen aan het verhaal heeft gedaan, en dit is een meerwaarde. Hij heeft het verhaal toegankelijker willen maken voor kinderen, waar hij zeker in geslaagd is. Er zitten geen (of zeker niet te veel) dubbele bodems in, geen verwijzingen naar typisch Britse gebruiken of uitdrukkingen, of andere bizarre kronkels.
Ik kan me goed voorstellen dat sommige mensen aanstoot nemen aan zijn aanpassingen, maar hij heeft gewoon een goed verhaal neergezet, dat ikzelf alvast graag gelezen heb.

Meer recensies van wendyvd