Lekker griezelen

Wijna Pronk 16 september 2021
Ik las Arcanum van Rebecca de Boer voor Boeken toer, lezen en recenseren van boeken van onbekende schrijvers.
Het boek vertelt het verhaal van Alena die van jongs af al een ‘gave’heeft
Ze kan voorspellen wat er in de toekomst gebeurt en ziet geesten , daarom vinden veel mensen haar eng
Alena is na meerdere gebeurtenissen in haar leven verbitterd geworden
Dan staat na jaren haar kleindochter Xenia voor haar deur en die vraagt om hulp , ze heeft ook dezelfde gave als haar oma .
Er dreigt een duister kwaad die iedereen in gevaar brengt
Kan ze het kwaad bestrijden zonder zelf ten prooi te vallen aan het duister ……

Wat ik er van vind

De cover roept je op om het boek te pakken en de achterkant te lezen

Het verhaal is vlot geschreven , maar je springt wel steeds door de tijd heen en weer waardoor ik soms even moest teruglezen om het duidelijk te krijgen
Maar ik snap dat het nodig is om het verhaal de goede input te geven op dat moment
De personen gaan lezende voort voor je leven
Alleen Jovian had ik wat meer achtergrond informatie van willen weten , dat miste ik een beetje
Geesten , kwade entiteiten , visioenen komen regelmatig voor in het verhaal , dus echt genieten hiervan
En je ervaart dat samen werken om kwade krachten te vernietigen helpt

Ik vind het een goed boek, spannend , ik bleef lezen als ik gestart was
De spanning werd ook langzaam aan opgebouwd naar een einde , wat goed is maar ……….

Ik ben benieuw of we nog meer gaan vernemen van Xenia

Ik geef het boek 4 sterren

Meer recensies van Wijna Pronk