Vermakelijk meeslepend verhaal

Wijna Pronk 08 augustus 2020
Ik mocht Dames op de Herengracht lezen van Margareth Hillebrandt

Het boek begint met het verhaal van Dorinde die een schilderscursus boekt in Griekenland
Daar ontmoet ze Julia en Lilly , het klikt heel goed tussen de dames en er ontstaat een mooie liefdevolle vriendschap

Na 40 jaar besluiten ze om samen een monumentaal pand op de Herengracht te kopen en te verbouwen naar hun wensen , zodat ze alle 3 een eigen appartement hebben in het pand

Ze hebben als motto `We gaan hier verticaal in en komen er horizontaal uit `

Tevens hebben ze ook nog een 4e appartement waar ze een heer in willen plaatsen .
Na enige gesprekken met kandidaten besluiten ze om Dolf een zwierige vitale zeventigder te accepteren als nieuwe bewoner

Het blijkt wel enige onrust binnen de damesgroep te geven
Dan word bij Julia de de diagnose Alzheimer gesteld
Dat maakt het allemaal nog moeilijker

Het boek word verteld vanuit Dorinde en daarna door Dolf

Ik vond het een heerlijk meeslepend boek wat met heel veel warmte en humor word beschreven
Je kan er bij lachen maar ook een traan wegpinken
Er spelen soms erg komische situaties die beeldend zijn beschreven , en die je lezende voort meemaakt en voor je ziet
Zo liefdevol als de dames met elkaar omgaan en toch zo ieder hun problemen en geheimen hebben

Je kan merken dat het boek geschreven is met kennis van zaken omtrent Alzheimer en ouder worden
Het geeft je een goede inkijk in het leven met iemand die Alzheimer heeft

Ook vind ik de cover erg mooi gedaan
De stad Leiden is ook heel mooi beschreven in het boek

Dit boek is een echte aanrader
Voor mij verdient dit boek 5 sterren , ik hoop dat er nog vele boeken volgen

Meer recensies van Wijna Pronk