Fantasievol sprookje

Wijna Pronk 02 november 2021
Ik las Het goud van de gelaarsde kat van #LiesbethJochemsen voor de #Boekentoerlezenenrecenserenvanboekenvanonbekendeschrijvers

De cover toont een sprookjesachtig plaatje met op de voorgrond de gelaarsde kat en een bol gouden garen .
En roept je toe lees mij .

Dit boek is het vervolg op De verdwenen prinses van geografie .
En is zelfstandig te lezen

Het gaat over Vrouw Holle die het zat is dat ze gepest word door Felix en hem als straf verandert in een Gelaarsde kat
Prins Hamlet heeft heel veel geld nodig om zelf koning te worden , en daar komt Felix mooi van pas , met zijn gave om goud te kunnen maken van wol .
Malle Fidus die door Prins Hamlet word ingehuurd om de kastanjes voor Hamlet uit het vuur te halen heeft ook geld nodig voor zijn plannen .

Mijn leeservaring

Het boek leest prettig door het lettertype en de grote van de letters .
Het boek bevat humor , spanning , waardoor je blijft lezen .
Vele sprookjesfiguren passeren de revue , zodat ik soms wel moest nadenken wie dat was en uit welk sprookje .
Ik kon niet iedere figuur plaatsen, maar dat deed geen afbreuk aan het verhaal .
Wel was ik op een gegeven moment even kwijt wie ook al weer wie was , en dat was tijdens het feest in het kasteel .
Daar waren zoveel types aanwezig , maar ik pakte het toch weer vlot op .
Ik heb van het boek genoten , wat een fantasie om dit in elkaar te zetten

Het krijgt van mij 4 sterren

Meer recensies van Wijna Pronk