Super leuk young adult boek

xanne 17 juli 2020
Wat doe je als de toekomst ineens voor je deur staat? Je huis ontploft en je in een compleet nieuwe wereld belandt.
Lara Reims (Geboren 1974) heeft een geweldig eerste deel geschreven binnen het young adult genre. Gelukkig volgen er nog twee delen.

Ze heeft Remi gecreëerd, een jonge knul die kompleet op zichzelf wordt teruggeworpen. Hij voelt zich al zijn hele leven anders dan anderen. Zijn ouders verbergen iets voor hem. De vraag is alleen wat en waarom?. Wie is hij? Waar komt hij vandaan? Hij wil dolgraag antwoorden en gaat daarnaar opzoek.

Lara heeft dit geweldig gedaan.. ze kruipt helemaal in de doelgroep van dit genre. Inmiddels ben ik al wat ouder. Maar herinner mij heel goed deze vragen..deze gedachtens. Zo ontzettend typerend voor deze leeftijd. En geweldig ondergebracht een een interessant, leuk en spannend verhaal.

Remi komt terecht in het mysterieuze Creodroom. Een instituut waar de wetenschap haar tijd ver vooruit is. Techniek voelt aan als magie. Robots lijken op mensen. Wie is echt? Wie is een robot? Wie ben ik? Remi wordt in alle technologie ondergedompeld en ontmoet jongeren die vrienden voor het leven worden. Eindelijk. Hij voelt zich thuis. Maar wat is thuis? Waar is thuis eigenlijk?
En wie is daadwerkelijk wie hij zegt te zijn? En wat heeft dit alles met Remi te maken?

-Liegen, liegen.... Op een dag zul je
begrijpen dat de overgang tussen
waarheid en verzinsels soms een heel
dun lijntje is, dat knapt voor je het weet-

Wat is waar? Wat is echt?
Lara weet heel goed door te dringen, met haar verhaal en met haar personages. De nadruk ligt erg op Remi. Al is de verhaallijn van Emma net zo interessant. Al horen we daar weinig over in dit eerste deel. Al denk ik wel dat deze lijn in de volgende delen uitgediept gaan worden. Ik hoop dat oprecht.

Pagina 161:
-Emma: Wat als ik de tijd kon
terugdraaien?
Steeds probeer ik terug te spoelen,
zodat ik nog steeds, misschien?... Maar
nee dat kan niet. Dat gaat niet. Maar ik
moet terug-

De verhaallijnen in dit boek zijn geweldig. Er is genoeg spanning in het boek, genoeg uitdaging, genoeg ontwikkeling, genoeg vooruitgang,.. genoeg alles.
Ik wil graag weten hoe dit verhaal verder gaat. Wat er verder gaat gebeuren.

Echt een heel leuk boek. Zeer origineel. Geen 13 in dozijn boek.
Ik ben om. Echt een super aanrader.
4.5⭐

Meer recensies van xanne