Spannend boek

Brigitte 12 juli 2019
Recensie Het Carpa Complot - Heleen Van Den Hoven
De Crime Compagnie
Vrouwenthrillers.nl

De thriller Het Carpa Complot werd geschreven door Heleen Van Den Hoven.
Op een speelse manier worden verschillende jongeren uitgedaagd om puzzels op het internet op te lossen. Zonder dat ze het beseffen, is dit een selectieproef om de beste te laten toetreden tot een heel selectieve groep die een speciale taak voor ogen heeft.
Geus is een 19-jarige jongen die al heel snel verschillende rondes met succes doorloopt.

Zijn zus, Anja heeft haar bedenkingen hierbij en ze beseft al vlug dat de inzet heel hoog is.
Anja komt tot de conclusie dat haar broer, Geus, in gevaar is, als hij enkele dagen later onbereikbaar en onvindbaar is.
Ze roept de hulp in van Quint Ruys om haar te helpen haar broer te gaan zoeken.
Quint is een excentriekeling en ook een computernerd.
Het doel van de hackers is dat de jongeren hen helpen om via de computers een overstroming te veroorzaken in Nederland, met alle gevolgen van dien.

Als iedereen begint te beseffen wat het doel van deze actie is, hopen ze maar dat ze nog op tijd zijn om dit te kunnen voorkomen. Kunnen ze nog tijdig ingrijpen ? Kunnen ze Geus nog op tijd redden?

Het Carpa Complot heeft een prachtige cover met indringende ogen en cijfercodes rondom.
Dit is al heel speciaal.

De spanning van het verhaal wordt langzaam opgebouwd, zodat je meegenomen wordt in het boek en makkelijk kan volgen.
Je wil iedere keer verder blijven lezen. Dit is perfect mogelijk omdat de hoofdstukken niet te lang zijn.
Heleen Van Den Hoven heeft een vlotte schrijfstijl. Ze geeft voldoende uitleg, zonder technisch te worden.
Je kan je goed inbeelden hoe de omgeving eruit ziet. Het is mogelijk om je te vereenzelvigen met de personages, alsof je één van hen bent, en dat je aanwezig bent in het boek.
Er komt voldoende humor in het boek voor, maar de reden dat het zeker spannend blijft, is dat het effectief ook kan gebeuren. Dit is toch zeker één van de redenen dat dit verhaal langer door je hoofd blijft rondspoken.
Het Carpa Complot zou een uitstekend verhaal kunnen zijn om verfilmd te worden.

Dit boek is zeker en vast een aanrader.
Voor mij is dit zeker een 4,5/5

Bedankt dat ik dit boek mocht lezen, ik heb er echt van genoten.

Meer recensies van Brigitte