Super de luxe

13 juli 2018
!In deze review komen spoilers en mijn ongezouten meningen in voor!
Review 5#

Had al eerder een Suzanne Vermeer gelezen en was toen ook geen fan en zal ook nooit een cent aan haar boeken uitgeven, maar dit boek had ik gewonnen van de vriendenloterij en ik heb een persoonlijke regel. De regel is dat elk boek in mijn bezit een kans krijgt en dat ik hem uitlees. Kan je al vertellen dat op het moment dat ik klaar ben met dit boek, dat ik het ga verkopen of doneren.

Het verhaal:
De Nederlandse vlogster Emma van Zomeren is aan de Franse Rivièra op vakantie als ze bevriend raakt met de Italiaanse tweeling Alessandro en Sofia Onesti. De twee telgen uit een steenrijke familie nodigen haar uit om naar Monaco te gaan, waar de Onesti's een penthouse hebben, en Emma neemt het aanbod met beide handen aan. De dagen daarna brengt Emma door in ongekende luxe - diners in fantastische restaurants, party's op de duurste jachten en elke avond naar het casino. Maar wanneer ze op een ochtend wakker wordt, blijkt het penthouse te zijn leeggehaald en is van Alessandro en Sofia geen spoor te bekennen. Wanneer Emma op onderzoek uitgaat en enkele schokkende ontdekkingen doet over de tweeling, wordt de zaak alleen nog maar vreemder. Haar eigen leven komt hierbij op het spel te staan...
!Spoiler Alert!
Zoals altijd met slechte thrillers (als je dit een thriller kan noemen) kwam ik al heel snel erachter waar het verhaal over zou gaan. Al op blz 30 kon ik al voorspellen wat er ging gebeuren.
Emma ontmoet een knappe Italiaan die haar helpt met een tasjesdief (als je niet ziet dat dat doorgestoken kaart is...) 2 seconden later ontmoet ze ook nog even zijn ''zus'' en wordt uitgenodigd voor het filmfestival. Emma doet daarna kinderachtig, omdat de tweeling geen foto's wil laten maken en dan zegt ze: ''Ik heb het gevoel dat jullie mij niet vertrouwen.'' Umm, jullie kennen elkaar maar een paar uur.
Dan wordt ze uitgenodigd om mee te gaan naar Monaco en ze zegt ja. Hoe bedoel je dom en naïef. Je gaat toch niet met wildvreemden mee!? Een vlogster die journalist wil worden is volgens mij wel wat slimmer om deze mensen zomaar te vertrouwen.
Van voor naar achter, van links naar rechts werd je dood gegooid met dure merken. Gucci, Prada, Louis Vuitton, Bugatti enz. Het leek wel een reclame voor elk duur modemerk en elk duur hebbedingetje dat er maar bestaat op de wereld.
En surprise surprise, Emma is gebruikt in een zwendel. Ze had werkelijk een verborgen camera in haar horloge nodig om te zien dat die tweeling niet koosjer waren.
Een heleboel domme acties van haar later en een ontmoeting met een echte Onesti (Tomasso)die haar gaat helpen, wordt ze samen met hem ontvoerd.
En wat een verrassing (niet) was het om te horen dat de tweeling Allesandro en Sofia eigenlijk Sacha en Michelle heten en dat het beroepsdieven zijn die in opdracht iets moesten stelen en Emma daarin mee zeulden.
Het loopt allemaal natuurlijk weer goed af. Een corrupte kardinaal, een fraudezaak, chantage enz. Emma moet zwijgen en het boetekleed aantrekken. Niemand kan het interesseren dat iemand trauma heeft of zijn/haar leven/werk misschien geruïneerd is. Zolang het Vaticaan maar weer positief in de picture komt te staan.
En dan wordt er aan het einde van het boek nog een ''romantische'' draai aan gegeven. Tomasso is verliefd op Emma en kust haar (heeft iemand een emmertje voor mij?)

Conclusie:
Suzanne Vermeer is niet mijn schrijfster.
Dit was geen thriller, voor mij was het meer een comedy.
Het einde was best saai, las er een beetje overheen.

Cheen

Meer recensies van