Voor een beginnende schrijver een goede opstap

Leesdromen 29 november 2016
Dit is het eerste schrijfboek wat ik gelezen heb, dit boek geeft voor mij een duidelijk breed beeld van het vak en alle aspecten die er bij komen kijken. Het boek is echt de basis en ik kan me goed dat voorstellen als je meerdere schrijfboeken gelezen hebt of je al een boek uitgegeven heb dat veel overbodig of herhaling is. Maar voor mij als beginnende schrijfster is dit boek heel handig. Ik heb veel nieuwe dingen gelezen en heb veel tips en tricks gekregen.

Het fijne aan dit boek voor is dat het geschreven is zonder "poespas", het is lekker duidelijk.

De tips voor het benaderen van een uitgever zijn waardevol omdat dit een sollicitatie is. Hoe beter die is hoe serieuzer ze jou zullen nemen. Ook zetten ze jou als (beginnende) schrijver met beide voeten op de grond maar zonder je te demotiveren. De kans dat je met jou debuut op de markt komt en het een bestseller word is niet groot. De heren geven dit mee zonder jou te demotiveren zodat je toch de kans waagt. Want wie niet waagt wie niet wint.

Op de achterflap staat beschreven dat boek veel humor bevat, deze heb ik helaas niet echt kunnen vinden.

Wat ik miste in het boek waren tips en tricks om je uit de sleur te halen als je niet verder kunt.

Kortom voor een beginnende schrijver is het een goede opstap naar de echte schrijverswereld waarbij je gemotiveerd word maar wel met beide benen op de grond blijft. Ik heb veel van dit boek geleerd als beginnende schrijfster.

Meer recensies van Leesdromen