Mama liegt.

Leesdromen 24 april 2022
Aisa groeit op bij haar oma. Op haar ziekbed doet oma een schokkende bekentenis over haar verleden, die Aisa verrast en nieuwsgierig maakt. Nieuwsgierig gaat Aisa op zoek naar Emma van Bemmelen, de onbekende zus van haar oma. Wanneer oma kort na het weerzien van de twee vrouwen overlijdt, lijkt Aisa liefdevol te worden opgevangen in de familie. Maar al snel blijkt dat niet iedereen blij is met haar komst…

Het verhaal is geschreven vanuit 2 perspectieven, het heden en het verleden. De wisseling tussen deze perspectieven is erg goed gedaan. Het zorgt ervoor dat je continue nieuwsgierig bent en wil verder lezen. De schrijfstijl van Marion is beeldend en levendig, waardoor je echt kunt genieten van het verhaal. De personages zijn goed uitgewerkt waardoor je met meerdere personages kunt binden en ook kunt opgaan in het verhaal. Marion weet met haar schrijfstijl je ook emotioneel te boeien, het boek zit hoog in emoties waardoor je echt meeleeft, soms met een brok in je keel.

Het boek word neergezet als een spannende roman, helaas miste ik hier wel wat in. In mijn ogen was het meer een psychologische roman. Waarom? Dat licht ik graag toe. De echte spanning, die je gewend bent van boeken van de Crime Compagnie (die vaak als thriller worden gedefineerd) werd voor een groot deel overgeslagen in het boek doormiddel van een tijdssprong. Dit vond ik erg jammer omdat ik van mening ben dat het spannende gedeelte nog meer had kunnen toevoegen aan het verhaal en de leeservaring. Waarom het voor mij dan meer een psychologische roman is dan een spannende roman? Dat is omdat, de nadruk gelegd word op het innerlijk van de karakters, motieven en de omstandigheden van waaruit gehandeld is tijdens de Tweede Wereld oorlog.

Het plot is overtuigend en goed uitgewerkt, de schrijfster heeft gedurende het verhaal broodkruimels achter gelaten waardoor het plot geloofwaardig is. Het hele verhaal is uitgebreid verteld waardoor je echt hebt kunnen genieten van het verhaal, helaas was het einde kort uitgewerkt, waardoor er in de laatste pagina’s ineens veel informatie.

Ik geef het boek 4 sterren, omdat ik echt genoten heb van het boek en de leeservaring.

Ik las het boek voor de leesclub van Vrouwenthrillers..

Meer recensies van Leesdromen