Dark mind, een spannende YA-thriller met een gevoelig onderwerp.

Leesdromen 31 juli 2019
Desi wordt op school gepest door haar aartsrivale Claire. Het schoolfeest komt er aan en Desi heeft geen zin om te gaan. Jara de beste vriendin van Desi en tweelingzus van Claire weet Desi over te halen, toch naar het schoolfeest te komen/gaan. Claire daagt Desi uit in een challenge, Desi is gebrand om te winnen, Claire beloofd namelijk te stoppen haar lastig te vallen als Desi wint. Desi is verblind door het verlangen en gaat de challenge aan. Echter loopt het schoolfeest volledig uit de hand. De volgende dag wordt Claire dood gevonden in een weiland. Claire’s zus Jara is spoorloos. Desi begin na het schoolfeest aan haar tv-stage, hiervoor maakt ze een misdaadreportage. Ze besluit de raadselachtige zaak te onderzoeken. Met gaten in haar geheugen van de avond van het schoolfeest is ze opzoek naar antwoorden. Thom bied zijn hulp aan voor de zoektocht naar Jara, maar verzwijgt zijn motieven.

Het verhaal is geschreven vanuit drie personages. Het verhaal is voornamelijk geschreven vanuit Desi, een aantal delen vanuit Thom en een onbekend persoon. Deze drie verhalen wisselen elkaar af. Een klassieke indeling van een YA-thriller. Het personage van Desi is goed beschreven en ontwikkeld. Je leert haar kennen en leeft mee. Het personage van Thom is minder diep uitgewerkt, waardoor je hem minder goed leert kennen.

Dark Mind is minder spannend dan andere YA-thrillers van Cis. Wel weet Cis het thema pesten goed te verwerken in haar verhaal. Op sommige momenten zorgt het verhaal voor een brok ik je keel. Het slot was aan de korte kant. Ondanks dit zeker een aanrader!

Meer recensies van Leesdromen