Wat een heerlijk karakter is Juniper

Leesdromen 07 juni 2023

Een pratende eenhoorn in deze wereld, kun jij je dat voorstellen? Ik een beetje, soms zou ik willen dat ik met mijn kat kon praten maar eigenlijk is het ook goed dat we niet met ze kunnen praten. Is het niet ook iets mystieks, de dierentaal?

Juniper woont in het Doolwoud zingt heel graag, hij geeft dan ook een concert in het woud maar helaas weet niet iedereen Junipers talent te waarderen. Hij gaat teleurgesteld op pad in het woud en duikt via een geheimzinnig doolhof op in onze wereld. Stel je voor wat er zou gebeuren als er een pratende, laat staan zingende eenhoorn zou opduiken in onze wereld. Wat zou jij doen? Lees dit boek om er achter te komen wat Juniper de zingende eenhoorn allemaal meemaakt in onze wereld.

Wat een ontzettend scherp en heerlijk boek. Een boek wat je echt laat nadenken over hoe we met dieren omgaan. Dit is sterk gedaan waardoor het voor jongere lezers (voor wie het genre geschreven is) ook leerzaam is (en natuurlijk voor volwassen lezers ook) soms lees je tussen de regels door dingen die je nalaten denken en op andere momenten is het duidelijk aanwezig. Zo pikt elke lezer, jong of oud, ervaren of niet ervaren, wel een aantal lessen en mooie boodschappen uit het boek op. De humor in het boek is heel goed gedaan, ik heb vaker hardop moeten lachten om Juniper en zijn grapjes en de situaties waarin hij zich bevond. Het boek heeft een diepere laag, de humor maakt het luchtig.

Een verhaal over een droom, een passie, leugens en bedrog, hoe wij mensen omgaan met dieren en beroemd zijn. Het verhaal is vertelt met humor, diepgang en op sprookjesachtige manier. Een verhaal wat kinderen en volwassen zeker zal laten genieten en lachen. Henry Lloyd schrijft scherp, hij laat je soms het schaamrood op de kaken staan voor hoe wij mensen omgaan met andere mensen en dieren en hoe wij het zo vaak denken “goed te doen”, maar doen we het wel echt goed voor een ander of voor een dier? Of denken/hopen we dat vooral? Henry Lloyd laat je nadenken en je soms schamen, maar schrijft ook over de hoopvolle medemens.

Juniper’s karakter is echt zo ontzettend sterk! Hij komt helemaal tot leven en zijn leven, karakter en eigenschappen spatten van de bladzijdes af. Juniper is echt een karakter op wie je een heel boek kan bouwen. Dit is mijn eerste boek wat ik las van Henry Lloyd, in andere boeken van de schrijver komt de wereld waarin Juniper leeft en Juniper zelf ook aanbod. Ik had nergens het gevoel dat ik wat miste doordat ik de andere boeken niet gelezen heb.

Geniet van het verhaal, geniet van Juniper en zijn humor en avonturen. Ik weet zeker dat dat goed moet komen ;)

Meer recensies van Leesdromen