Een vlot geschreven verhaal met herkenbare thema’s! Dit korte verhaal zal door veel jongeren met plezier gelezen worden.

Leesdromen 19 november 2019
Takken prikken in mijn blote huid. Mijn hemdje is aan de zijkant een beetje gescheurd en er zit bloed aan mijn knieën. –P.97

De vijftienjarige Kiki worstelt met de scheiding van haar ouders. Haar vader heeft al een nieuwe vriendin, Naomi, en samen hebben ze een zoontje, Finn. Haar moeder heeft de breuk nog altijd niet kunnen verwerken. Kiki probeert om haar moeder op te vrolijken, maar dat lukt niet altijd. Haar moeder heeft liever niet dat Kiki haar vader en baby Finn ziet. Op een dag ontmoet haar moeder de knappe Johan, in de bloemen winkel waar ze werkt. Alles ziet er een stuk zonniger uit, haar moeder is weer vrolijk. Johan verwent de dames met nieuwe kleren, uitstapjes en veel luxe. Johan vertelt dat hij in de vastgoed zit, maar Kiki komt er achter dat hij niet de waarheid spreekt. Als ze informatie onder ogen krijgt die niet voor haar bedoelt is weet ze niet wat ze moet doen. Haar moeder is eindelijk weer gelukkig, maar toch voelt het niet lekker.

Pauw heeft een prettige en beeldende schrijfstijl. Door haar beeldende schrijfstijl reis je mee in het verhaal. Het verhaal is geschreven vanuit Kiki. Het leven van puber Kiki bevat veel herkenbare situaties voor de lezer. Dit zal de doelgroep zeker aanspreken omdat ze zich kunnen verplaatsen in Kiki’s verhaal. De spanning laat even op zich wachten in het boek en komt aan het einde tot een ontknoping. De spanning had hoger mogen liggen in het verhaal. Ondanks dat de spanning pas laat komt, blijft het boek op het begin boeiend. Je leert hier Kiki en haar situatie goed kennen. Omdat het een kort verhaal is mist er op sommige gebieden wat diepgang.

Een hand op mijn schouder. Ik gil, maar een andere hand drukt mijn mond dicht. –P.99

Meer recensies van Leesdromen