Niet aan te raden voor mensen met vliegangst ;)

Leesdromen 29 juni 2021
Mina is stewardess en moeder van dochtertje Sophia, ze is een van de stewardessen die mee mag vliegen op de eerste rechtstreekse vlucht van London naar Sydney. Een vlucht van 20 uur. Tijdens de vlucht krijg Mina een briefje met: ‘Volg onze instructies, dan zal je dochter blijven leven’. Mina moet een onmogelijke keuze maken. Kiest ze voor de veiligheid van haar dochtertje of kiest ze voor de veiligheid van alle crew members en passagiers van de vlucht? Welke keuze ze ook maakt, het zal hoe dan ook grote gevolgen hebben.

Het verhaal wordt verteld vanuit meerdere perspectieven, een van die perspectieve is Mina, maar ook haar man Adam en een aantal passagiers komen voorbij. Door deze verschillende perspectieven krijgt het verhaal een dieper lading, je ervaart het verhaal en de situatie vanuit meerdere personen. Tevens wekt het wisselende perspectief ook nieuwsgierigheid op. Mackintosh weet de sfeer goed neer te zetten, en geeft je echt het gevoel dat jij ook in het vliegtuig zit. Ze schrijft heel beeldend en vlot, waardoor er een goede vaart in het verhaal zit. De opbouw van het verhaal zit goed in elkaar en wekt Mackintosh met haar schrijfstijl emoties op. Zo las ik regelmatig met een brok in mijn keel of met een kloppend hart.

De vraag die gedurende het hele boek door jou hoofd spookt is: Wat zou ik doen?!

Toen ik dacht dat het verhaal afgelopen was, bleef ik met een fijn en goed gevoel achter. Wat een goed verhaal dacht ik. Maar toen kwamen er nog 2 hoofdstukken met plots die ik niet zag aankomen waardoor ik echt dacht YES! Dit maakt het verhaal nóg beter en sterker. Knap gedaan van Mackintosh, geloofwaardig en sterk plot, die je met open mond achter laat.

Nadat ik het boek uitlas, wist ik meteen, dit boek ga ik snel herlezen! Met de informatie die je hebt na het uitlezen wil ik het boek spoedig nogmaals lezen. Als dat geen goed teken is? ;)

Waarom dan toch 4*? Omdat tijdens het verhaal veel problematiek besproken werd. Mackintosh wilde veel onderwerpen aan bod brengen, zo heeft elk personage “wel wat”. Op zich niet erg, en niet super storend, maar ben ik wel van mening dat het net wat minder had gemogen. Daarom 4*.

Ik raad jou enorm aan om dit boek te gaan lezen, het is een spannend, goed opgebouwd verhaal met verassend plot in een unieke setting. Dikke aanrader voor thriller fans! Heb je vliegangst, en moet je binnenkort vliegen? Misschien dan even wachten met lezen ;)

Meer recensies van Leesdromen