Goede lessen en mindere lessen

Gerrie van den Berg 22 september 2018
Na Sapiens en Homo Deus komt Yuval Noah Harari met een derde boek. Die specifiek over 21 ste eeuw gaat. Dus de 21 lessen voor de 21 eeuw is een prachtige titel.

De vraag is dan ook of wel 21 lessen hebt. En dit kun je merken. In het begin is het boek enorm sterk, maar de lessen worden steeds zwakker.

Maar dit boek is niet geschreven om je te vermaken, maar om je te waarschuwen. En vooral de eerste 9 lessen zijn daar mate goed dat ik vind dat iedereen ze zouden moeten lezen.

Helaas geeft het boek wel een doem scenario . Dat is ook de bedoeling van Yuval. Want vooral de positieve berichten worden verteld, maar niet de negatieve.
Dus je moet er wel door heen kijken. Het is belangrijk om de hoogte te zijn van het gevaar. En dan kun je er rekening mee houden.

Meer recensies van Gerrie van den Berg