13 in een dozijn

HannekeBo 13 juni 2019
Je wordt wakker in het ziekenhuis en weet niet meer wat er gebeurt is. Wat je wel weet, is dat de politie aan je bed staat en je beschuldigt van roekeloos rijgedrag. Later komt daar een aanklacht van moord bij. Daarbij geloven ze niet dat je je geheugen echt kwijt bent. Het overkomt Karen Krupp, een ogenschijnlijk keurig nette vrouw die geen vlieg kwaad doet. Maar naarmate haar geheugen verder terug komt, blijkt alles anders te zijn dan het lijkt. En dan is er ook nog die nieuwsgierige overbuurvrouw, die zich voordoet als de beste vriendin van Karen. Ook zij blijkt iets in haar schild te voeren.
Ik kon me in het begin heel goed inleven in Karen. Ik verplaatste me in haar en kon me haar machteloosheid goed voorstellen. Ze werd beschuldigd van iets vreselijks en ik kon me niet voorstellen dat ze dat had gedaan. Later, toen je meer informatie kreeg, werd dit minder. Toen kon ik me ook minder goed met haar identificeren.
Ik heb het boek vrij snel uitgelezen, maar het was niet zó spannend dat ik het niet meer weg kon leggen. Het is een lekker boek om 's avonds erbij te pakken voor de ontspanning. Ik kan niet direct een groep lezers noemen die dit boek moeten lezen.
Ik heb dit boek met plezier gelezen, maar het springt er voor mij niet echt uit. Het verhaal zit goed in elkaar, maar hier en daar is het wel wat voorspelbaar. Het einde vond ik wat kort en onverwacht, dat vind ik jammer. Ik heb al veel thrillers gelezen, dus het kost wat moeite om me te verrassen. Dit boek is niet slecht, maar wel een beetje dertien in een dozijn. Ik geef het boek daarom ook drie sterren.

Meer recensies van HannekeBo