Karina Hoekerswever - Hanegraaf Genreclub

Doordat ik ook het eerste boek van Keigo Higashino al las wist ik wat ik ongeveer kon verwachten, dacht ik. Toen ik de eerste pagina's opensloeg besefte ik me pas dat ik dit boek al gelezen had, maar aangezien ik nergens aantekeningen hiervan kon weer vinden las ik het opnieuw.
Wat de boeken van Higashino tekent is de rust die er wordt uitgestraald in het hele verhaal. Niemand komt, noemenswaardig, echt in actie maar toch voelt het alsof er voldoende vaart in zit. Het onderzoek naar de moord wordt middels verschillende lijnen en personages op een geloofwaardige manier uitgezet, en ook gedetailleerd uitgevoerd. En als lezer mag je meepuzzelen naar de manier waarop, in dit geval, de moord gepleegd is. Personage zijn sterk uitgewerkt en mooi tot leven gebracht, waardoor het geloofwaardig overkomt. Meest boeiende karakter blijft toch wel de wetenschapper Yukawa, die met zijn bijzondere manier van doen niet alleen de rechercheurs enigszins tergt maar ook de lezer scherp en bij de les houdt.
Voor de lezer die van een rustige, spannende thriller houdt is dit boek zeker een aanrader

Reacties op: Een complex staaltje deductie

Redding van een heilige - Keigo Higashino
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 20,99 Bestel het e-book € 7,99