“Niet sterven, dat is veel beter”

De onsterfelijke kunstenmaker Tijl Uilenspiegel kennen we uit volksverhalen. Deze schrijver giet Tijl in een eigentijds rits verhalen, waardoor Tijl veel meer gaat leven en we zijn betekenis beter gaan begrijpen. Het verhaal zit uitstekend in elkaar. In narren-sprongen door de tijd belicht door de ogen van de alwetende verteller maken we steeds meer kennis over de mogelijke ervaringen van Tijl. De verhalen zijn heel aannemelijk en ik heb genoten van de vertelkunst van Daniël. Het lijkt op Angelsaksische literatuur. Het is doorspekt met humor en inlevingsvermogen. Tijl's levensmotto is: “Niet sterven, dat is veel beter.” Het doet mij concluderen dat de Tijl van Daniël een groot levenskunstenaar is.

Meer recensies van Mieke Scheveningen