Spannend tot het eind

Mloez 07 december 2016
Het boek Naar huis van Harlan Coben gaat over een Cold case van tien jaar geleden. In die periode zijn twee jonge jongens uit twee welgestelde gezinnen ontvoerd. Er is eenmalig losgeld geeist, maar er is niets meer van de jongens vernomen. Totdat Win denkt dat hij één van de jongens heeft gesignaleerd na een anonieme tip. Hij en zijn zakenpartner Myron Bolitair gaan naar de jongens op zoek. De jongen is inmiddels opgegroeid als een tiener, maar wat herinnerd hij zich nog van zijn vroege leven. Weet hij wat er is gebeurd.
Het boek begint als een echt Coben verhaal met spanning. De hoofdstukken lezen snel weg. Ondanks dat dit een Myron Bolitair boek is (de elfde alweer), is deze wel afzonderlijk te lezen. De hoofdpersonages zijn goed uitgewerkt. In dit boek kom je iets meer te weten over Myron’s toch wel geheimzinnige zakenpartner Win.
Het verhaal speelt zich af in Londen en in de VS. Steeds meer wat er onthuld wat er tien jaar geleden daadwerkelijk is gebeurd. Het boek is spannend en verveeld op geen enkel moment. Het verhaal blijft spannend tot het eind, voor mij kwam het einde als een verassing. Zeker een aanrader!

Meer recensies van Mloez