Aanrader!

Mloez 05 november 2023
Van Ambo Anthos mocht ik een vooruitleesexemplaar lezen van het boek ‘Lichaamstaal’ van A.K. Turner.
Het verhaal gaat over Cassie Raven. Cassie is werkzaam in het mortuarium en praat met de overledenen. Een jonge vrouw met zwart geverfd haar, tattoos en piercings met als hobby taxidermie. Een dame die van haar werk houdt, en dan belandt er iemand op haar snijtafel die een bekende van haar is. Cassie vertrouwt het niet en gaat op onderzoek uit.

Het boek is geschreven vanuit het oogpunt van Cassie en brigadier Flyte, net nieuw werkzaam bij de politie. Het boek heeft korte hoofdstukken, begint ietwat traag maar blijft wel interessant. Een boek waarin ik steeds een hoofdstuk verder wilde lezen.
De personages zijn goed uitgediept. Je hebt het gevoel dat ze leert kennen, met al hun nukken en eigenaardigheden. De auteur heeft zich goed verdiept in de wereld omtrent mortuarium en politie. Ik heb geen moment het gevoel gehad dat iets onwerkelijk was. Naast natuurlijk de dood van de bekende en het onderzoek hiernaar vond ik het ook mooi dat er nog een thema speelde. Namelijk hoe snel je je een vooroordeel hebt over iemand, hoe ga je daarmee om.
Ik heb erg genoten van het boek en ben benieuwd naar een vervolg.

Meer recensies van Mloez