Psychologisch en onderhuids

Mloez 05 juni 2023
Namens Ambo|Anthos uitgevers mocht ik het boek De schaduwman van Helen Fields voor uitlezen. Het boek is stand alone verhaal en heeft geen aansluiting op haar overige reeks boeken.
Het verhaal wordt uit drie oogpunt en verteld. Connie woolwine is een forensisch psycholoog uit Amerika wie wordt ingehuurd door de politie van Edingburgh om te helpen bij een complexe case waarbij er een jonge vrouw is ontvoerd. Zij werkt samen met inspecteur Baarda. Het verhaal wordt ook uit zijn oogpunt verteld. Daarnaast is er nog het verhaal uit het oogpunt van de ontvoerder. Deze wisselingen maken wel dat het soms even schakelen is tussen de hoofdpersonen.
Waar ik het begin van het boek wat rommelig vond voornamelijk door de abrupte en korte introductie van de personages maakt Helen Fields dit in de loop van het verhaal weer goed. Het verhaal krijgt steeds meer diepgang gedurende het verhaal. Waar het in haar Perfecte boekenreeks meer om lugubere zaken gaat is dit boek.meer een psychologische thriller. Desondanks zeker niet minder spannend, in tegenstelling zelfs.
Het boek zegt een stand alone te zijn maar stiekem verwacht (en hoop) ik toch meer van het duo Woolwine en Baarda te mogen lezen in de toekomst.

Meer recensies van Mloez