Traag, plottwist

Mloez 20 maart 2024
Dr. Benedict Prince is een forensisch psycholoog en betrokken bij de zaak Anna O. Anna O(gilvy) is een schrijfster wie 4 jaar geleden haar twee beste vrienden doodstak. De kranten noemen haar ‘schone slaapster’. Reden hiervoor is dat Anna sinds het incident in een diepe slaap verkeert. Het is de zaak van dr Benedict om de Anna wakker te krijgen en te ontdekken wat er is gebeurd.
Via World of thrillers kreeg ik de mogelijkheid om het boek Anna O. van Matthew Blake te lezen.
De verhaal wordt verteld vanuit verschillende perspectieven. Hierdoor krijg je een goed en duidelijk beeld van alle personages. Het boek komt langzaam op gang waardoor het voor mij te makkelijk was om het boek maar steeds weg te leggen. Pas halverwege komt er echt spanning in, en leest het boek als een sneltrein vaart. Aan het eind volgt er een verrassende plottwist welke ik niet aan zag komen. Er was en is veel publicatie geweest over dit boek. Hierdoor waren mijn verwachtingen hoog gespannen. Echter wanneer ik een boek steeds maar weer weg leg om andere dingen te gaan doen, is dit een teken dat het boek mij niet genoeg interesseert. Omdat het halverwege omsloeg en een onverwachte plottwist heeft krijgt het van mij alsnog 3 sterren. Ik zou zeker een nieuw boek van Matthew Blake lezen, maar verwacht wel meer spanning in een thriller.

Meer recensies van Mloez