goed debuut

Mloez 12 augustus 2019
Voor Harper-collins mocht ik het boek Dag en nacht van Romy Hausmann vooruit lezen. Na het lezen van de Sneek preview waren mijn verwachtingen hoog gespannen. De rode lijn van het verhaal, een ontvoering van een jonge vrouw, is een actueel item. De nachtmerrie van iedere ouder. Het verhaal wordt verteld vanuit verschillende perspectieven. Hannah, een jong meisje, leer je kennen door haar verhaal. Zij vertelt recht toe, rechtaan wat er gebeurd is vanuit haar perspectief. Echter dit perspectief is geheel anders dan een “normaal opgegroeid meisje” van die leeftijd. Hannah weet niet beter dan dat de wereld waarin zij leeft en opgroeit zo hoort te zijn. Dan heb je Jasmin, de jonge vrouw wie ontvoerd is en vastgehouden wordt. Daarnaast vertelt ook de vader van Lena het verhaal vanuit zijn perspectief. Doordat dit verhaal vanuit verschillende perspectieven vertelt wordt was het voor mij wel even wennen om er goed in te komen. In eerste instantie lijkt het meer een waargebeurd verhaal, maar gedurende het verhaal wordt het echt wel spannen oftewel een thriller. Doordat het verhaal eerst een beetje voort kabbelt kreeg ik soms de neiging om het weg te leggen, maar plotseling is er dan een omslag en lukte het mij niet meer in het boek weg te leggen. Voor mij geen 5 sterren, maar toch een zeer goed debuut van de auteur!

Meer recensies van Mloez