Langzaam begin en verrassende ontknoping

Mloez 03 november 2020
De echtgenoten van Tarryn Fisher is haar eerste boek welke in het Nederlands is uitgegeven en derhalve ook mijn eerste kennismaking met deze auteur.
Het verhaal gaat over Thursday, zij heeft een relatie met Seth. En Seth heeft weer een relatie met nog twee andere vrouwen. Aanvankelijk loopt dit allemaal volgens schema totdat Thursday Seth voor zichzelf wil en de waarheid achter de twee andere vrouwen gaat onderzoeken.
De cover van De echtgenotes doet ietwat sinister aan. Het laat het gezicht zien van drie vrouwen, waarvan er slechts eentje iets scherp in beeld in, maar toch ook net niet helemaal. Het matcht wel met het verhaal. Het boek is geschreven in de Ik-persoon en wel vanuit het perspectief van Thursday. Thursday is helemaal gericht op haar echtgenoot Seth, al het andere in haar leven is niet belangrijk. De eerste hoofdstukken van het boek zijn niet spannend en geeft meer het gevoel van een roman. De auteur verheldert met name de relatie tussen Thursday en Seth, en met de twee andere vrouwen. Bijzonder is dat Thursday in 1ste instantie totaal geen problemen heeft met hun vierhoeks verhouding echter plotseling is ze omgeslagen en wil ze meer weten van de andere vrouwen.
Halverwege het boek krijgt het verhaal ineens een andere wending en komt er iets meer spanning om de hoek kijken, hierdoor wil je als lezer alleen maar verder lezen om tot de ontknoping te komen. De ontknoping is erg verrassend, en verhelderend. Desondanks denk ik dat de auteur veel meer uit het verhaal had kunnen halen. Een boek met een langzaam begin en een zeer verrassende ontknoping. Zeker een auteur waar ik nog eens een boek van zou lezen.

Meer recensies van Mloez