Een indrukwekkend, liefdevol, emotioneel verhaal

Mloez 22 augustus 2019
Het boek Ik mis je van Gillian King gaat over een jonge vrouw wie haar beste vriendin verliest en welke gevolgen dit heeft voor de rest van haar leven.
Het verhaal begint in het verleden, welke keuzes twee jonge meiden maken en welke gevolgen dit heeft. Als de vriendin van Charlie overlijdt, maakt zij keuzes die de rest van haar leven bepalen. De auteur weet je vanaf het begin van het verhaal direct te raken, personages zijn goed uitgediept. Al is er mijns inziens maar één echte hoofdpersonages en dat is Charlie. De gebeurtenissen in het boek zijn actueel (o.a. vriendschap, rouwverwerking, verkeerde relaties), echter bevat het soms ook iets teveel toevalligheden. De auteur springt steeds van het heden naar het verleden zodat langzaam duidelijk wordt waarom Charlie tot bepaalde keuzes is gekomen. In tegenstelling tot veel verhalen haalt deze tijdswisseling niet de vaart uit het verhaal. Het boek leest erg gemakkelijk weg en na elk hoofdstuk wil je steeds nog één hoofdstuk lezen. Een aanrader voor boek wat heerlijk weg leest met een goed en doordacht verhaal. Het boek heeft mij op verschillende manieren geraakt en aan het nadenken gezet. Vooral met de vraag wat ik zelf in zo'n situatie zou doen en of ik ook deze keuze zou maken.

Meer recensies van Mloez